featured

Webrazzi Summit 2024’te CEO’ların dijital ajandası ve yapay zeka konuşuldu

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

CEO’ların Dijital Ajandası ve Yapay Zeka başlıklı oturumda Danone Türkiye, Orta Asya ve Kafkasya Genel Müdürü Cem Küçükcan, Sanofi Avrasya Bölge Başkanı ve İlaç Genel Müdürü Cem Öztürk, Webrazzi İçerikten Sorumlu GMY’si A. Buğra Ferah’ın sorularını yanıtladı. 

90 ülkede faaliyet gösteren, 160 ülkede ilaçları bulunan Sanofi’nin 90 bin çalışanı bulunuyor. Öztürk’ün aktardıklarına göre şirket, Türkiye’de yüzde 5’lik pazar payına sahip. Ayrıca Sanofi Türkiye’de üretim de yapıyor. Bu bağlamda şirket, 2000 kişinin çalıştığı operasyon ile 49 ülkeye ihracat yapıyor.

Ar-Ge’ye ciddi anlamda yatırım yaptıklarını belirten Öztürk, Covid sonrası sağlık okuryazarlığının artış gösterdiğine dikkat çekiyor. OTC alanında Pharmaton ve Enterogermina gibi ürünlerinin bulunduğunu belirten Öztürk, aynı zamanda aşıda da güçlü olduklarını dile getirdi. Öztürk, Covid döneminde aşı taleplerinin arttığını, bu süreçte aşının beklenilen gibi büyük ilaç firmalarından ziyade start-up denilebilecek şirketlerden geldiğini hatırlattı. Bu noktada şirketin, startuplar gibi hızlı çevik yapısıyla çalışmayı göz önünde bulundurduğunu ifade etti. Öztürk’ün aktardıklarına göre; bu süreçten sonra, PharmUp isimli start up geliştirme, kuluçka merkezi atılımı yapıldı. Şirket, ilgili start upları kendi arge çalışanlarıyla bir araya getirirken, Fransa’da faaliyet gösteren Viva Tech platformuna gönderdi.

Bu ilk adımın akabinde diğer kurumlardan olumlu geri dönüşler aldıklarını belirten Öztürk, Lokman Hekim Üniversitesi’nin laboratuvarlarını açtığını, Başakşehir Living Lab’in girişimleri ağırlamak istediğini, TTnet’in girişimlere destek olmak için adımlar attığını dile getirdi.Öztürk’ün belirttiğine göre PharmUp’a 70’e yakın firma başvuruda bulunuyor. Bu şirketlerden 5 tanesini Viva Tech’e gönderen Sonafi, yaklaşık 3 tanesiyle de çalışıyor. PharmUp’a dahil olan şirketlerden bazıları ise Türkiye’deki ilaç şirketleriyle çalışıyor. Cem Öztürk ayırca globalde molekül keşfine odaklanan bir yapay zeka şirketiyle birleşme yaptıklarını sözlerine ekledi. 

Danone, Medikal Neutrion, sütlü ürünler, içecek su ve gazlı içecek ve bebek maması alanında faaliyet gösteren 4 farklı şirketin bir araya geldiği bir çatı şirketi. Cem Küçükcan, Covid sonrası gelen seri tüketici taleplerini hızlı karşılayabilmek için teknoloji ve inovasyon geliştirmenin önemine dikkat çekti. 

Tüketiciye merkeze koyduğumuzda etrafında Ar-Ge’den lojistiğe üretiminden satın alınmaya kadar bir ekosistem oluştuğunu belirten Küçükcan, bu süreci dijitalleştirdiklerini ifade etti. Küçükcan, burada en önemli şeyin veri ve bu veriden sağlanan analizler olduğunu dile getirdi. Bu süreçte insan faktörünü de dikkate alarak şirketteki yetkinlikleri geliştirmeye odaklandıklarını belirten Küçükcan, “2030 yılına kadar Danone Global’de 1 milyon eğitim saatine yatırım kararı verdik.” dedi.

Bu bağlamda DanSkills programından ve AI for All platformundan bahseden Küçükcan, bilgi ve becerileri artırırken bunu rekabet avantajına çevirmeye ve çalışılan kategorileri bir üst seviyeye getirmeye odaklandıklarını açıkladı. 

Şirketin globalde 100 bin, Türkiye’de 2 bin çalışanı bulunuyor. Şirketin globaldeki çalışanlarının yarısı Microsoft Copilot kullanıyor. Ayrıca Danone’un Lüleburgaz’daki medikal ve sütlü ürünleri üreten fabrikasının digital manifacturing accelaration projesine onay alan fabrikalardan biri olduğunu ekledi. Danone’un veri optimizasyonu, otomasyon ve dijitalleşmeyi ön plana koyduğuna dikkat çekti. 

0
alk_
Alkış
0
be_enmedim
Beğenmedim
0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
komik
Komik
Webrazzi Summit 2024’te CEO’ların dijital ajandası ve yapay zeka konuşuldu

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir